Будівельний паспорт на об’єкт

В Україні діють обов’язкові умови, які зобов’язують робити роботи по будівництву і реконструюванню будинків, площа яких не перевищує 300 м. кв., а висота не більше двох поверхів, згідно з будівельним паспортом. Ці вимоги також застосовні і до благоустрою території для ділянки, господарських споруд, гаражів, котеджів, дачних будинків та іншого.

Будівельний паспорт на об’єкт

Порядок оформлення будівельного паспорта встановлює Закон, прийнятий у 2011 році No3038-VI (стаття 27). Цей документ визначає перелік вимог до розташування і зведення споруди, дозволяє забудовнику проводити роботи без проекту.

Процедура оформлення будівельного паспорта

Документ оформляється у відповідності з вимогами чинних нормативних і законодавчих актів. Отримання його можливо після звернення із заявою до органу архітектури разом з усіма документами, на скільки просувається процес по інстанціях можна дізнатися по телефону. Щоб зробити це, вам знадобиться вхідний номер вашого пакету документів, який ви склали для отримання паспорта на будівництво.

Перед видачею на руки будівельного паспорта, поданий вами пакет проходить експертизу в 3-х інстанціях:

  1. У архітектора – в районі знаходження будівлі, споруди.
  2. Юридична експертиза.
  3. Інженерна експертиза.

Документи, які необхідно надати:

  • заяву, заповнену за типовим зразком;
  • документ, на право власності на земельну ділянку, відведену для зведення об’єкта (нотаріально завірена копія);
  • план території під забудову (масштаб 1:500), в якому відображені всі мережі (підземні, наземні), відстані між будівлями і межами ділянок-сусідів. Узгодження даного документа в службі газу є обов’язковою процедурою.

В індивідуальних випадках, можливо, доведеться надати проект об’єкта, який планується будувати.

Також Вам необхідно буде отримання будівельного паспорта і при реконструюванні житлових приміщень, які розташовані у багатоквартирних будинках. При цьому потрібно буде докласти і список узгодження з сусідами, а також власника (балансоутримувача) на здійснення робіт. Цю згоду можна завірити печаткою житлово-комунального органу або нотаріально.

Вимоги до наданих документів, для отримання будівельного паспорта

Для попередження небажаних помилок, слід ретельно ознайомитися з процедурою оформлення, перш ніж подавати пакет у відповідний департамент. До відома, план, що входить в пакет, який необхідний для оформлення паспорта, повинен виконуватися на копії топографічної зйомки території для забудови, і бути завірений КМДА. На ньому повинні бути нанесені всі споруди, під’їзд, відстані до сусідніх кордонів. Також до неї додається експлікація всіх споруд, які планується розмістити на території.

Якщо ваш проект передбачає використання інженерних мереж, вам буде потрібно також надати технічні умови для підключення їх до споруджуваної будови при проходженні інженерної експертизи. До комунікацій належать: електропостачання, газове забезпечення, вода та водовідведення.

Як оформити будівельний паспорт з мінімальними витратами

Є два варіанти оформлення будівельного паспорта – самому пройти всі щаблі для одержання документа або скористатися допомогою спеціально організованих фірм, які займаються підготовкою всіх дозвільних документів по нерухомості.

При зборі пакетів документів для отримання будівельного паспорта потрібно знати, що всі довідки, які необхідно заповнити платні, а якщо щось заповнено невірно, буде запущена процедура отримання відповідного документа по колу. Кожен документ має термін дії. Самостійне отримання будівельного паспорта на будівлю в департаменті містобудування проводиться на безкоштовній основі, розглядається у десятиденний строк, документація подається в 2-х примірниках (1 екз. – для забудовника, 2 екз. – організація залишає у своєму архіві).

Якщо будівельний паспорт не був оформлений, зведена будівля буде прирівняна до самочинного будівництва, а щоб узаконити цей об’єкт, доведеться пройти процедуру отримання всього дозвільного пакета. Тих, хто потрапляв у ситуацію, коли будівельний паспорт не був оформлений перед будівництвом, знають, що його отримання за фактом споруди стає затяжною за часом процедурою, так як будь-який контролер, експерт зможе знайти в ньому велику кількість порушень по СНиП. І для придбання будівельного паспорта доведеться дорого заплатити.

Забудовник зобов’язаний за рік до початку будівництва проінформувати державну архітектурно-будівельну інспекцію, що знаходиться в районі, в якому буде зведено будівлю, про намір почати будівництво.

Документи, які повинен мати забудовник

Комплект будівельних, технічних документів разом з пам’яткою замовника забудовник повинен мати при собі приступаючи до будівельних робіт, також повинні бути повідомлення про початок будівництва, з візами установ.

В ході здійснення будівництва може з’явитися потреба у зміні плану, внесення в нього поправок і перепланувань, в такому випадку постає питання, як внести відповідні зміни. Закон не передбачає внесення в будівельний паспорт змін, якщо це стосується тільки внутрішнього перепланування. Так що якщо у вас виникли зміни з внутрішнім переплануванням, в будівельний паспорт їх вносити немає необхідності. Якщо зміни більш масштабні, то вони вносяться за заявою в оформлений документ департаментом містобудування.

Причини можливої відмови у видачі та штрафні санкції у разі відсутності дозвільної документації

Найчастіше причиною, по якій державний орган видає відмова є неправильне оформлення, надання неповного пакету документів, або ж невідповідність території землі для будівництва. Цей дозвіл може бути видано громадянам України, або іноземцям, у яких є дозвіл на проживання на території країни.

У разі будівництва без оформлення відповідних дозволів (будівельного паспорта) передбачена адміністративна відповідальність, а в деяких випадках навіть кримінальна. За рішенням суду споруда може підлягати знесенню. Оштрафованими можуть бути не тільки власники об’єкта, але також і ті, хто безпосередньо будував споруду. Будинки, які були побудовані без належного будівельного паспорта не можуть підключатися до комунікацій.

У разі використання амністії для узаконення об’єкта самостійної забудови можуть бути застосовані мінімальні штрафи, але сильно сподіватися не варто, так як невідомо, до яких наслідків це може призвести в майбутньому. Процес узаконення може простягнутися більше року.

Спрощення процедури для оформлення будівельного паспорта

Для полегшення процесу, пов’язаного з оформлення можна скористатися послугами відповідних компаній. Вартість цієї послуги буде залежати від обсягів робіт, а також буде врахована складність в отриманні дозвільної документації. У цю суму включені також консультаційні послуги, представлення ваших інтересів, і безпосереднє отримання всього пакету документів потрібних для отримання будівельного паспорта.