
На території нашої країни впроваджена нова послуга електронного характеру, яка дозволяє надати повідомлення про початок проведення робіт по зведенню об’єктів. 19 липня поточного року державною архітектурно-будівельною інспекцією при тісній роботі з Державним агентством в області електронного законодавства, а також Мінюстиції України з координаторами ОБСЄ представлені електронні послуги, які дозволяють отримувати повідомлення про початок ведення робіт по будівництву.
Що являє собою нововведення
Ця електронна можливість є першою абсолютно автоматизованою на території України, яка виключає участь посадової особи. Повідомлення про початок проведення робіт з будівництва застосовується до будівель, які зводити можна, ґрунтуючись на такому документі, як технічний паспорт. Такими спорудами є індивідуальні (садибні) споруди, призначені для житла, садові, дачні будинки, висота яких не перевищує два поверхи, загальна площа – не більше трьохсот метрів квадратних, в тому числі до них належать господарські споруди, а також споруди (гараж, територіально розміщений на ділянці).
Згідно інформації від представників госархитектуры, протягом 2017 року, посилаючись на технічний паспорт, фактично розпочато проведення робіт з будівництва близько 50 тисяч, що складає близько 75 відсотків від всього числа декларативної документації про початок будівельних робіт. Згідно з думкою представника ДАБІ А. Кудрявцева допомогою сучасних технологій їм вдалося одними з перших на території України впровадити електронну послугу, що виключає вплив чиновника. Відомості беруться згідно заявці і до реєстру автоматично підтягуються, забудовники на сто відсотків захищені від впливу державних чиновників.
Висновок простий: процедура заповнення даних абсолютно автоматизована. Раніше послуга також вносилася декларативно, повідомлення все одно розглядалися попередньо представниками відповідної державної структури. Основним нововведенням і поліпшенням є синхронізація паралельно із Державним реєстром речових прав на нерухоме майно Мін’юсту.
У момент заповнення спеціальної форми в електронному вигляді немає необхідності внесення абсолютно всіх даних щодо своєї ділянки землі. Досить буде внести кадастровий номер і зробити запит за допомогою натискання кнопки, вся необхідна інформація з’явиться у формі і заповнюється автоматично. Дане рішення дозволяє повністю виключити можливі помилки при внесенні необхідної інформації вручну. Найголовніша ж перевага – те, що мінімізуються ризики, пов’язані з впливом недобросовісних громадян.
Крім повідомлень про початок ведення робіт з будівництва, в список здійснення послуг, до яких можна приступати, оформивши дозвіл в електронному вигляді, включені повідомлення, пов’язані з початком проведення робіт по підготовці, декларації про введення в експлуатацію житла та ліцензування процедури ведення будівництва. Перераховані можливості (крім ліцензії) застосовні до будівель будівництва класу наслідків СС1, до яких відносяться близько 80% з числа всіх будівельних об’єктів.