

Головний інженер, експерт
Щоб здійснювати операції з нерухомим майном, потрібно його зареєструвати в Держреєстрі. Зробити це можна, якщо мати технічний паспорт об’єкта нерухомості. У компанії, яка займається послугами БТІ, можна замовити техпаспорт на квартиру в самі короткі терміни. Техпаспорт на будинок – це документ, де містяться основні техпараметры будови, до них відносяться:
- опис виду нерухомості;
- місце розміщення власності;
- висота стелі;
- кількість поверхів;
- загальна та житлова площа;
- дата будівництва;
- техстан споруди;
- матеріали виготовлення стін;
- розміщення комунікацій;
- інвентарна вартість.
Отримання технічного паспорта відбувається тільки на капітальні будови. Терміну дії у нього немає, проте під час внесення змін у характеристики об’єкта нерухомого майна потрібно буде їх відобразити в документі. Для цього потрібно звернутися в бюро технічної інвентаризації. До складу документа входить графічна та описова частина.
В яких випадках знадобиться технічний паспорт об’єкта нерухомості
Наявність цього документа обов’язково на будь-яку будову і належні вам приміщення. Знадобиться він при таких обставинах:
- при оформленні застави у разі одержання кредиту;
- під час оформлення спадщини;
- для приватизаційних дій з нерухомістю;
- якщо потрібно визнати будинок аварійним;
- при вчиненні нотаріальних дій по відчуженню майна.
Де можна здійснити отримання технічного паспорта
Щоб оформити документ, потрібно знайти комунальне або приватне бюро технічної інвентаризації. Важливо знайти організацію, в якій працюють професійні інженери, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати. Необхідно буде надати наступний перелік документації:
- заява від власника об’єкта нерухомості;
- документ який засвідчує особу;
- правовстановлюючі папери на майно.
Терміни, за які можна отримати технічний паспорт об’єкта нерухомості, можуть суттєво відрізнятися і залежать від бажання замовника. Природно, чим швидше вам необхідно одержати документ, тим дорожче це буде коштувати. Ціна послуги залежить від її складності, обсягу та термінів проведення. Після вибору виконавця укладається договір, в якому прописуються всі основні моменти, вказується вартість та перелік проведених робіт, а також термін їх виконання.
Як оформляється техпаспорт на квартиру або будинок
Процедура досить проста і займає чотири основні кроки:
- по-перше, вибір організації, яка оформить отримання технічного паспорта;
- по-друге, приїзд інженера для проведення інвентаризації;
- по-третє, безпосереднє виготовлення;
- по-четверте, отримання замовником.
На підставі викладеного вище можна сказати, що технічний паспорт об’єкта нерухомості – це основний техдокумент. Виготовляється він при взяття на державний облік нового об’єкта, при проведенні заходів по переплануванню, узаконення самобуду або при переведенні з житлової нерухомості в нежитлову. Замовити техпаспорт на квартиру або техпаспорт на будинок можна в компанії, яка має ліцензію, а в її штаті є кваліфіковані інженери. Це може бути як комунальне бюро технічної інвентаризації, так і приватна організація.
Якщо вам необхідно оформити техпаспорт на будинок або інший об’єкт нерухомості, звертайтеся до нас. Ми виконаємо всі роботи швидко і за демократичною ціною.