
Верховна Рада розглядає варіант скасування обов’язкової необхідності в отриманні будівельної адреси та зміни порядку її присвоєння вже побудованим об’єктам. Це суттєво поліпшить життя компаніям-забудовникам, оскільки почати будівництво стане простіше.
Зміни, що спрощують життя будівельникам
Раніше необхідно було подати документи для присвоєння адреси в органи влади на місцях і чекати відповіді протягом місяця, що затягувало терміни будівництва. Процедура законодавчо не прописана, і місцева влада самостійно розробляла правила і порядки, іногороднім компаніям доводилося постійно керуватися новими нюансами в процедурі.
В даний час положення будови буде визначатися за положенням ділянки землі та номером в кадастрі. Це полегшує пошук інформації, оскільки її можна отримувати на кадастровій карті у загальному доступі. Адресу ж будова отримає після того, як буде здана в експлуатацію.
Оскільки будівельна адреса часто не збігалася з кінцевою поштовою, це давало ґрунт для маніпуляцій. У договорах на продаж квартир стояла одна адреса, а після введення в експлуатацію будова могла отримати іншу, що давало змогу визнавати укладені договори недійсними і перепродувати квартири знову.
Ще одним плюсом нової процедури стало те, що до місцевої влади для присвоєння поштової адреси звертається не забудовник, а ДАБІ. Після того як об’єкт готовий до експлуатації, подається відповідна декларація або заява для отримання сертифіката. Після того як ДАБІ видасть сертифікат або зареєструє декларацію, вона направляє повідомлення в місцеві органи, на підставі якого і отримують адресу. Таким чином, забудовнику не потрібно збирати пакет документів і надавати його, тому рішення приймається протягом 5 днів, що значно полегшує процес.
Навіщо знадобиться адресний реєстр
Показник прозорості – це наявність відкритих реєстрів. Адресний реєстр спрямований на виконання таких завдань:
- Уніфікування даних різних реєстрів, що працюють в нашій країні. В існуючих реєстрах нерідко містяться різні відомості про адресу об’єкта. Це призводить до проблем при перереєстрації прав власності на нерухомість. Адресний реєстр допоможе створити загальний підхід для обміну даними за адресою будови.
- Для планування простору. Допомагає розробляти плани територій, встановлювати адміністративні кордони.
- Допомога в роботі комунальних та інших служб. GPS-навігатори та інші онлайн-сервіси працюють з недосконалими картами. Адресний реєстр допоможе отримувати точну інформацію про місцезнаходження об’єкта нерухомості.
- Перешкода махінацій з нерухомістю. Реєстр дозволить запобігти реєстрацію одного об’єкта за різними адресами або дублювання адреси.
Документальне оформлення нерухомості – процес, який вимагає певних знань і досвіду. Для забудовників важливим аспектом є не тільки отримання поштової адреси на об’єкт, але і виготовлення технічного паспорта. У цьому допоможуть комунальні або приватні БТІ. Фахівці компанії все зроблять швидко і у відповідності з діючими нормативами і правилами.
Замовити інвентаризацію об’єкта можна у нас. Всі роботи оформлюються за договором і виконуються в обумовлений проміжок часу. Вартість послуг залежить від обсягу, складності і швидкості робіт.