
Законодавство, чинне на території країни, дає можливість зводити будинки, територіально розташовані на приватизованих ділянках, на підставі власних проектів. З метою проведення перевірки якості споруди власнику необхідно дотримати процедуру введення в експлуатацію будівлі. Розглянемо основні етапи проведення даної процедури.
Як отримати земельну ділянку?
На підставі розділу 1 ст. 81 Земельного кодексу України, за громадянами залишається можливість безоплатної приватизації ділянок землі державної, а також комунальної власності (їх фонду) для спорудження житла.
Для того щоб провести цю процедуру, громадянам спочатку необхідно вибрати ділянку. З цією метою направляється відповідний запит в наступні держструктури:
- районна держадміністрації – управління містобудування;
- управління держслужби – державний земельний кадастр.
Після отримання відповіді слід вибрати не зайняту ділянку, яка відповідає за цільовим призначенням – для дачної житлової споруди. Після цього подається заява про безоплатну приватизацію необхідної ділянки в місцеву раду. Крім заяви, варто надати копію завіреної відповіді Держкадастру карти з ділянкою. У цьому документі вказані межі території та описано цілі її використання.
Після розгляду наданої заяви та супровідної документації місцеві органи управління приймають рішення про дозвіл замовити проект земельного відводу для дачної житлової споруди. Розробляти подібного роду проекти мають право виключно ліцензовані фахівці. Потім вже проект направляється на процедуру узгодження з місцевими органами влади. Після отримання дозвільної документації на зведення житлової дачної будівлі забудовнику необхідно зареєструвати виділену ділянку в управлінні Земкадастру на місцевому рівні. До заяви потрібно надати наступний пакет документів:
- паспорт – копія;
- ІПН – копія;
- погоджений проект землеустрою;
- акти проведених експертизи.
Запис про приватизацію буде внесений в земельний кадастр.
Початок будівництва – отримання дозвільної документації
Згідно з чинним законом дачні будинки, зведені на ділянках, відносяться до об’єктів, що мають клас відповідальності С1 з незначними наслідками. Дані споруди дозволено зводити згідно з будівельним паспортом. Маючи на руках цей документ, немає необхідності затверджувати будівництво в державній архітектурної службі.
При реєстрації будівельного паспорта з нього дані відображаються в місцевому держреєстрі з отриманням забудовником виписки про це, що говорить про можливість початку будівельних робіт.
Введення в експлуатацію дачного будинку
Після закінчення будівельних робіт необхідно отримати в бюро технічної інвентаризації паспорт, в якому описані характеристики будинку, а також вказані параметри будівель. Для проведення фахівцями інспектування необхідно зібрати і надати наступні документи:
- заявка;
- паспорт, ІПН;
- свідоцтво, що підтверджує право власності;
- план споруди;
- проект будинку (у разі його розробки).
Всі параметри спеціалісти вносять у технічний паспорт. Після його отримання потрібно сформувати документи, щоб ввести будинок в експлуатацію:
- 2 екз. декларації готовності зведеного об’єкта до введення;
- технічний паспорт БТІ – оригінал;
- правовстановлюючий документ, обов’язково завірений нотаріально.
Для розгляду ДАБІ має до 10 днів, після затвердження видається акт про готовність споруди до експлуатації. Потім необхідно зареєструвати право власності на вже готовий об’єкт у нотаріуса, який робить відповідний запис у Держреєстрі.