
Згідно з договором купівлі-продажу однією стороною передається право власності на товар іншій стороні, яка зобов’язується сплатити за нього грошове відшкодування.
Відносини прав власності на законодавчому рівні регулюються Законом про держреєстрацію прав власності на нерухоме майно, а також їх обтяження. Реєстрація прав володіння нерухомістю надана державним реєстраторам підрозділів територіальних адміністративних послуг, які відкриті при державних та міських адміністраціях. Посвідчення проведення операції (відчуження нерухомого майна) належить також до компетенції як державного, так і приватного нотаріуса.
Хто може виступати сторонами в угодах?
Згідно встановлених положень цивільного законодавства сторонами в договорах відчуження можуть бути абсолютно будь-які суб’єкти цивільних відносин: юридичні особи, фізичні або сама держава. Це визначено особливими ознаками правознавства. Тим не менш, немає в процедурах відчуження шаблонності, і кожен випадок треба розглядати індивідуально. Продавцем може виступати лише певна особа – це власник або уповноважена ним особа, а покупцем має право бути абсолютно будь-який суб’єкт. Також участь громадян передбачає їх дієздатність.
Посвідчення абсолютної більшості договорів відчуження права власності нерухомого майна має деякі особливості. Наприклад, договір дарування відрізняється тим, що особа яка відчужує майно не може бути неповнолітньою. Також посвідчення договору довічного утримання має свої відмінні риси, так, особа яка відчужує майно може бути виключно недієздатною за віком або за показаннями здоров’я, і також це не може бути неповнолітня особа. Як вже зазначалося раніше, кожен випадок особливий і потребує індивідуального розгляду із залученням відповідних фахівців.
Необхідні документи для проведення операцій
Перелік документів визначається правовими діями при оформленні договору відчуження:
Фізичні особи:
- оригінали документів: паспорт або свідоцтво про народження (якщо неповнолітня особа);
- номер ІПН;
- якщо нерухомість купувалася під час перебування в шлюбі – свідоцтво про шлюб;
- заява про згоду одного з подружжя на придбання нерухомого майна з нотаріально завіреним підписом та інші документи;
- технічний паспорт на об’єкт нерухомості та документи, що підтверджують право власності.
Юридичні особи:
- виписка з держреєстру;
- статут – його оригінал;
- нотаріально завірені документи про права уповноваженої особи;
- паспорт представника юридичної особи;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків та інші документи;
- техпаспорт БТІ та документ про право власності на об’єкт.
Перелік документів може бути доповнено і змінено в індивідуальному порядку щодо конкретного випадку. Одна з порад при оформленні операції з відчуження прав власності на нерухоме майно – завчасно подбати і проконсультуватися у відповідного спеціаліста, який допоможе вам повністю підготуватися до проведення процедури і зібрати необхідний пакет документів.