
У випадку, коли людина вперше вирішує проблему, що стосується перепланування житла, порадою буде звернення до кваліфікованого фахівця – адвокату, або ж в організацію, яка спеціалізується на вирішенні подібних проблем.
В країні не встановлений єдиний порядок, який би описав шлях отримання дозвільних документів на перепланування або перевлаштування приміщень житла. Муніципальні ограни розробляють і приймають власний регламент для виконання цієї процедури.
Початковий етап рішення
Перед початком здійснення робіт у приміщеннях власнику слід визначитися, яке ж саме перепланування він хоче зробити і чи має він на це право згідно з чинним на її території регламентом, з яким можна ознайомитися на місцевому рівні. Джерелами знань можуть служити інтернет, звернення до адвокатів або ж безпосередньо в спеціалізовану організацію, яка займалася розробкою необхідного вам документу.
Якщо ви проігноруєте цей момент, може настати час, коли доведеться сильно витратитися часом і бюджетом, а можуть статися варіанти, коли доведеться і зруйнувати створене.
Документи для перепланування житла
Для того щоб отримати документи, які дозволять вам проведення перепланування вашого житла, перш за все необхідно зібрати відповідний пакет:
- слід надати технічний висновок про те, що необхідні вам роботи можливі. Складанням подібних документів займаються спеціалізовані фірми. Їх зараз на ринку представлена велика кількість, і знайти таку не складе особливих труднощів, можна також скористатися інтернетом;
- надайте всі документи, що стосуються права власності на житло, що перепланується. До таких належать: свідоцтво права власності, договір, що підтверджує приватизацію житла, договір купівлі житла, його продажу або дарування або інший документ, що підтверджує законність передачі вам у володіння житла. Також потрібно буде надати копії цих документів, завірені нотаріально;
- цей пакет документів слід надати в житлову інспекцію, далі слідує процес оформлення перепланування. Власник подає документи до органу, який дозволяє або відхиляє проведення подібних робіт.
При подачі документів необхідно буде на місці заповнити заяву встановленого зразка про процедуру узгодження виконання робіт.
У разі, коли роботи по переплануванню проводяться за типовим проектом або це стосується приміщень, які являють собою культурну цінність, ця процедура займає тридцять п’ять календарних днів, стосовно ж інших моментів – не більше двадцяти днів.
Процедура реєстрації незареєстрованого перепланування
Якщо власник житла виконав перепланування приміщень, попередньо не узгодивши це рішення, йому все одно потрібно буде подати певний пакет документів в житлову інспекцію. Так, йому необхідно буде заповнити заяву, наслідком якої буде складання акту про те, що процедура перепланування вже відбулася. Супутнім документом стане технічний паспорт бюро технічної інвентаризації, до якого буде доданий висновок про те, що перепланування за фактом вже відбулася, що будівля безпечна і придатна до експлуатації, а також документи, що підтверджують право власності власника на житло, і нотаріусом завірені їх копії.
При безпосередній передачі документів власнику необхідно буде пред’явити паспорт або інший документ, який підтвердить його особу. В іншому випадку документи не будуть прийняті.
Рішення щодо дозволу спеціальною комісією і сам процес розгляду поданих документів займають тридцять днів з дня подачі документів. Власнику слід дочекатися прийняття комісією рішення про дозвіл або відхилення перепланування. Комісія ж, у свою чергу, може прийняти як позитивне, так і негативне рішення щодо вашого випадку згідно з чинними нормативними актами і відповідності житла таким. В іншому випадку вам можуть винести рішення про приведення перепланування в той вигляд, в якому приміщення було раніше.
Заключні висновки
Всі операції щодо проведення процедури реєстрації наміри або факту перепланування вашого житла є складними для людей, не підготовлених з даних питань. Сам регламент, згідно з яким необхідно діяти, досить об’ємний і вимагає особливого вивчення зважаючи на безліч нюансів, тому, якщо ви вперше стикаєтеся з цим, не варто економити на фахівцях: вони допоможуть вам провести процедуру з мінімальними витратами нервів і часу.