

Головний інженер, експерт
Дуже часто кооперативні власники дізнаються про нововведення у законодавчих актах тільки після відмови нотаріуса в ході оформлення угоди з купівлі-продажу житла.
Початок процедури оформлення права власності
Для того щоб пройти процедуру реєстрації вашого права володіння житлом, вам необхідно буде підготувати наступний перелік документів:
- документи, які підтверджують, що перебуваєте в кооперативі;
- технічний паспорт бюро технічної інвентаризації на квартиру;
- акт приймання-передачі вам квартири в користування;
- документи, які засвідчують вашу особу;
- ІПН;
- довідкова інформація кооперативу щодо того, що вами виплачений пай повністю.
У довідці необхідно зазначити дату, коли ви були прийняті в кооператив, а також дату виплати вами пайових внесків, поставити розпис кооперативного голови та відповідну печатку.
Якщо ви оформляєте довідку повторно, тоді обов’язково слід вказати, що видається дублікат, в іншому випадку можуть виникнути питання і затримки для з’ясування прав на власність.
Також власникам слід підготуватися до того, що реєстраційний орган може запросити більш розширений пакет документів. Це пов’язано з тим, що, можливо, кооператив не подав державному реєстраційному органу повний перелік документів в момент введення будинку в користування. Також можуть з’явитися тонкощі в ході оформлення права на власність безпосередньо по кооперативу. Так, кооператив може використовувати схему, коли правова власність на всі квартири зареєстрована під кооперативом.
У таких ситуаціях між кооперативними членами і кооперативом необхідно укласти договірні відносини міни. В його умовах пай міняють на квартиру, і тільки після цього правова власність на житло може бути зареєстрована на члена кооперативу.
Збір документів
Процес збору документів з метою реєстрації прав власності виглядає наступним чином. Спершу вам необхідно відвідати житлово-будівельний кооператив, щоб там видали довідку, потім взяти ІПН, паспорт і звернутися в бюро технічної інвентаризації для оформлення технічного паспорта вашої квартири.
Оформлення технічного паспорта можна робити, звернувшись в БТІ, заплативши при цьому вартість згідно з установленим на момент звернення тарифом.
Далі вам необхідно з усім переліком документів з метою реєстрації власності кооперативної квартири звернутися в спеціалізований центр, який надає адміністративні послуги, або до нотаріуса. Під час реєстраційної процедури можлива поява питань щодо термінів оформлення технічного паспорта, який був виданий раніше. Але слід зазначити, що вимога щодо строку давності наданого документа була скасована в 2013 році (раніше документ необхідно було оформити не пізніше року тому).
Нотаріус, реєструючий процедуру, може тільки рекомендувати оновити документи, але наполягати на цьому не може.
Реєстрування правової власності квартири з кооперативу можливе виключно після моменту виплати пайових повністю. До такого моменту квартира належить кооперативу і не переноситься у приватну власність.
Після того, як сума внесків була внесена, квартира не може бути привласнена як власність автоматично. Правову власність необхідно зареєструвати, і тільки після проходження цієї процедури власник може розпоряджатися житлом на свій розсуд. Також звернемо вашу увагу на те, що власником квартири стає тільки член кооперативу, а члени його сім’ї – ні, і навіть проживаючи в даному житлі, вони не можуть користуватися правом власності.
Процедура оформлення може для вас стати набагато легша і зрозуміліша, якщо ви попередньо звернитеся до фахівця, який займається подібними питаннями в даній галузі. Вас можуть кваліфіковано проконсультувати, а можна і скористатися послугою по супроводу відповідного оформлення, і ви будете спокійні, що процес повністю виконаний згідно з чинним законодавством.