Національний банк України працює над доступністю банків для всіх категорій громадян, у тому числі людей з інвалідністю. Нові правила ліцензування прописані у положенні від 22 грудня 2018 року №149, згідно з яким усі фінансові установи зобов’язані надати звіт про доступність банку для осіб з інвалідністю та виконати всі вимоги щодо безбар’єрності для маломобільних груп населення (МГН).
Важливий факт: НБУ зобов’язав у 2021-2021 роках усунути всі архітектурні перешкоди у всіх банківських установах для отримання фінансових послуг МГН та надати звіт про доступність банку для маломобільних груп населення для продовження/відкриття ліцензії.
При будівництві нових будівель фінансових установ та здачі їх в експлуатацію також проводиться дослідження на відповідність нормам ДБН за доступністю, що набрали чинності 01.08.2018.
Де отримати звіт щодо доступності банків для осіб з інвалідністю?
Укладання доступності банківських установ видається експертами з безбар’єрності для МГН, які мають кваліфікаційни сертифікати, і навіть зареєстрованими в електронному держ. реєстрі будівельної сфери www.e-construction.gov.ua/
Якщо керівники банків бажають отримати висновок для маломобільних груп населення, їм необхідно звернутися до профільних фахівців та надати:
- техпаспорт БТІ на приміщення;
- документи про право власності на будинок або договір оренди;
- плани, схеми приміщення;
- фото облаштованої вхідної групи;
- попередній звіт про доступність банківської установи для людей з інвалідністю, якщо такий проводився раніше.
Після вивчення наданої документації розраховується вартість послуги індивідуально. Ціна залежить від об’єкта обстеження: площі, поверховості, стану вхідної групи на момент звернення, складання рекомендацій на інщі деталі для доступності.
Експерт обстежує об’єкт у встановлений замовником час. Отримані дані щодо оцінки зіставляються з нормами ДБН. Якщо висновки експерта щодо доступності приміщень філій банків для осіб з інвалідністю матимуть недоліки, фахівець у висновку вкаже рекомендації для їх усунення. Після виправлення архітектурних перешкод оцінка проводиться повторно.
Які критерії враховує висновок для маломобільних груп населення?
Звіт по пандусах банківських установ формується на підставі відповідності вимогам та нормам ДБН за доступністю, а саме:
- пандус при вході в приміщення повинен мати захисні обмеження з перилами, неслизьку поверхню, бути захищеним від атмосферних опадів за рахунок козирків та навісів;
- кут нахилу зовнішнього та внутрішнього пандусу не може перевищувати 8%;
- при односторонньому русі ширина пандуса має становити 1,2м;
- за відсутності можливості встановлення пандусу будівля облаштовується витягами або мікроліфтами всередині будівлі;
- на відстані 0,7-1,2м від підлоги перешкод бути не повинно;
- площа санітарної кімнати повинна дозволяти людині, яка пересувається на інвалідному кріслі, вільно заїхати та розвернутися у приміщенні;
- ширина дверних прорізів повинна бути рівною 90см;
- відсутність порогів при вході, всередині приміщення або наявність порогів до 2см
- банки необхідно обладнати навігацією, інформаційними табличками зі шрифтом Брайля для людей з інвалідністю зору, слуху;
- звіт по пандусах банку включає наявність опису про попереджуючи тактильні плитки зовні приміщення та всередині;
- при вході має бути інформаційна табличка з назвою організації, робочим графіком, продубльована шрифтом Брайля.
Наявність кнопки виклику персоналу не є за новими нормами ДБН початковим елементом доступності в приміщення для МГН. Вона є допоміжним елементом, коли установа закривається на фіксований замок чи години роботи регламентуються пізніше або в нічний час. Якщо звіт про доступність банків для осіб з інвалідністю має позначку про таку кнопку, це не великий але плюс для організації. Звіт банківської установи для людей з інвалідністю часто має позначки, що ці кнопки не працюють, розташовуються в недоступних для МГН місцях, тому не вирішують проблему доступу до установи.
Важливість створення безбар’єрного простору
Звіт про доступність банківської установи для маломобільних груп населення є важливим не тільки для продовження/отримання ліцензії на діяльність. Фінансові установи, які не дбають про доступність своїх послуг для всіх категорій громадян, втрачають клієнтів та довіру відвідувачів.
Звіт з пандусів філій банку обов’язково враховує інтереси людей з інвалідністю різних нозологій. Банки повинні подбати про інформаційні зони, де незряча, слабочула людина і яка пересувається на інвалідному візку людина зможе в повному обсязі ознайомитися з послугами фінустанови. Висновок для маломобільних груп населення включає зручність зони, де людина безпосередньо отримує послугу.
Де замовити обстеження на доступність?
Висновок про доступність банківських установ можна замовити у нашій компанії. Переваги звернення до нас не лише у вигідній своїй вартості послуги та оперативності, а насамперед у високій кваліфікації співробітників, яка підтверджена сертифікатами та досвідом роботи у цій сфері. Висновки експерта щодо доступності приміщень філій банків для осіб з інвалідністю необхідні для проведення фінансової діяльності установи та включають реальний стан елементів вхідної групи.
Фахівцями компанії при необхідності буде розроблено висновок для маломобільних груп із роз’ясненням, розробкою проекту пандусів та архітектурними рекомендаціями для відповідності вхідної групи чинних норм законодавства. При необхідності наша компанія допоможе втілити ці рекомендації в життя, забезпечити ваше приміщення повною відповідністю до норм доступності.
Звертайтесь і ми будемо раді допомогти Вашій компанії!